MATEMATIKA (grč. mathema - znanje) i cjelokupna njezina povijest kroz mnogobrojne kulture i civilizacije razvijala je čovječanstvo u njegovom spoznavanju i rješavanju prvenstveno u početku nekih svakidašnjih praktičnih problema, šireći se dalje na određenu akademsku razinu.
Sam njezin razvoj postavio je određenu grubu podjelu matematike koja unutar svojih osnova izučava strukture, promjene i prostor, razvijajući još mnoga dodatna područja.
Danas u cijelom svom opsegu i sadržajnosti izuzetno napreduje i specijalizira se prema različitim granama oslanjajući se na nove tehnologije.
Matematika kao znanost i odgojno - obrazovno područje povijesno su povezani, te se ujedinjuju u prostoru metodike nastave matematike.
Metodika nastave matematike kao interdisciplinarna znanost proučava pojave i pronalazi nove metode u procesu učenja i poučavanja kao cilj ostvarivanja suvremene nastave.
Kod početne nastave matematike oslanjamo se na samu razvojnu dob djece i nužno je povezivati nastavu matematike s igrom i praktičnom aktivnošću djeteta.
Nastava matematike u razrednoj nastavi počiva na shvaćanju pojma prirodnog broja i osposobljavanju za izvođenje osnovnih računskih operacija. Postavljaju se odnosi među geometrijskim tijelima i likovima.
Dobrodošli na stranicu Udruge Abacus Hrvatska!
Dragi članovi udruge, kolege, roditelji, posjetitelji naše web stranice, ljubitelji abakusa sorobana i budući suradnici,
S velikim veseljem vam predstavljamo Udrugu Abacus Hrvatska i naše aktivnosti.
Naša misija je promicanje matematičkih vještina i logičkog razmišljanja kroz upotrebu tradicionalnog alata - abakusa, poznatog i kao soroban.
Naše aktivnosti
Edukacija i radionice
Organiziramo i provodimo tečajeve i radionice za djecu, mlade i odrasle, kako bismo ih upoznali s metodom korištenja abakusa.
Edukacija uključuje osnovne i napredne tehnike računanja, razvoj mentalne aritmetike i poboljšanje koncentracije.
Certifikacija trenera
Edukacija i certificiranje trenera ključan je dio našeg rada.
Naši certificirani treneri provode tečajeve i radionice u školama, vrtićima i drugim obrazovnim ustanovama diljem Hrvatske.
Promocija matematičkih vještina
Poticanje razvoja matematičkih vještina i logičkog razmišljanja kod djece jedan je od naših glavnih ciljeva.
Kroz zabavne i interaktivne metode, djeca uče kako koristiti abakus i razvijati svoje matematičke sposobnosti.
Suradnja sa školama i vrtićima
Implementiramo programe abakusa kao izvannastavne aktivnosti u osnovnim školama i vrtićima.
Naša suradnja sa školama i vrtićima omogućava djeci dodatnu edukaciju koja obogaćuje njihov obrazovni program.
Naši programi imaju odobrenje Agencije za odgoj i obrazovanje i program je verificiran u Ministarstvu znanosti i obrazovanja.
Udruga Abacus Hrvatska postala je dio sustava ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja i nalazi se
u elektroničkom upisniku dječjih vrtića i drugih pravnih osoba koje provode programe predškolskog odgoja.
Organizacija natjecanja
Organiziramo lokalna, nacionalna i međunarodna natjecanja u računanju na abakusu.
Naša međunarodna soroban olimpijada sa supervizorom iz Japana, gospodinom Shungo Koom, pruža priliku djeci da se natječu na globalnoj razini.
Također smo članovi Japanske međunarodne soroban organizacije (JISA), što nam omogućava sudjelovanje u međunarodnim događanjima i natjecanjima.
Naši programi
Kraći programi u vrtiću:
Abacus soroban za predškolce
Numicon - čarobni svijet brojeva
Programi za školarce:
Abacus soroban
Numicon vještine superjunaka
Edukacije za učitelje, odgojitelje i ostale odgojno-obrazovne suradnike:
Početni seminar Abacus soroban - zbrajanje i oduzimanje
Napredni seminar Abacus soroban - množenje i dijeljenje
Ekspertni seminar - višeznamenkasto množenje i dijeljenje te negativni brojevi
Ispiti za dobivanje međunarodnog certifikata 10 kyu - 1 kyu
Radionice:
a) Radionice za djecu s teškoćama – „Soroban za sve“
b) Radionice za darovitu djecu – „STEM kreativci“
c) Radionice - "Abacus za svu djecu grada"
osmišljene su kako bi unaprijedile kvalitetu života djece u dodatnim edukativnim aktivnostima,
potičući njihov napredak u svim područjima te doprinosi ukupnoj kvaliteti hrvatskog školstva.
d) Radionice „Abacus za umirovljenike“
namijenjene umirovljenicima za prevenciju Alzheimera i demencije
Naša misija
Naša misija je približiti abakus što većem broju djece i mladih, te ih educirati o prednostima ove drevne metode računanja.
Vjerujemo da abakus može značajno poboljšati koncentraciju, memoriju i matematičke vještine svakog djeteta.
Također, želimo pridonijeti razvoju hrvatskog školstva i unaprijediti obrazovni sustav uvođenjem inovativnih i učinkovitih metoda poučavanja.
Kako se možete uključiti
Prijavite se na tečajeve
Pridružite se našim tečajevima i radionicama. Svi detalji o nadolazećim tečajevima bit će objavljeni na našoj web i facebook stranici.
Postanite certificirani trener
Ako ste zainteresirani za provođenje tečajeva i radionica, prijavite se za naš program certificiranja trenera.
Suradnja sa školama i vrtićima
Ako radite u školi ili vrtiću i želite uvesti program abakusa u svoju ustanovu, kontaktirajte nas kako bismo dogovorili suradnju.
Sudjelujte u natjecanjima
Pratite naše objave o nadolazećim natjecanjima i prijavite svoju djecu ili učenike.
Kontakt
Za sve dodatne informacije i prijave, možete nas kontaktirati putem e-maila na
Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite..
Srdačan pozdrav, Tim Udruge Abacus Hrvatska
Što je abacus?
Priča o abacusu počinje u Mezopotamiji, s kamenčićima u pijesku. Kroz dugi period ideja je putovala kontinentom da bi u Japan stigla u Edo periodu (otprilike 1600-1850).
Svećenici u hramovima u tom su periodu djecu učili čitanje, pisanje i računanje na abacusu. Iz tih je škola krenuo razvoj japanskog obrazovanja, a valja napomenuti i da je u najvećim ekonomijama istočne Azije (Kina, Japan, Tajvan, Koreja) abacus još uvijek dio nastave u većini škola.
Za koga je?
Iako je namijenjen djeci, ni odrasle ništa ne sprječava u korištenju. Zbog načina na koji se koristi, a koji ne uključuje formalno poznavanje brojeva, mogu ga koristiti i predškolska djeca da bi se upoznala s idejom brojeva, što je u Japanu u zadnje vrijeme sve više i trend. Zbog toga što su u Japanu sve generacije učile abacus, danas je uvelike prisutno njegovo korištenje, a često je i mjesto susreta najstarijih i najmlađih. Po načinu na koji se radi, a koji je potpuno neovisan o dobi i spolu, mislim da je abacus predivan „mentalni sport“.
Kome treba abacus kad svi imaju mobitele?
Abacus i mobiteli zapravo nemaju nikakve veze. U današnje vrijeme abacus nije samo alat za računanje već za vježbanje mentalnih sposobnosti (trening mozga). Rad na abacusu za računanje ne koristi lijevu stranu mozga kao inače, već desnu. Preciznije, zamišljanje kuglica na abacusu obavlja pretežno desna strana. U Japanu je kroz formalno obrazovanje stavljen veliki naglasak na predmete koji koriste lijevu stranu mozga, ali s obzirom da je kreativno razmišljanje sve potrebnije, sigurno će rasti potreba i za aktivnostima koje razvijaju desnu stranu.
S obzirom da se računanje često vježba i u ograničenom vremenu, kroz vježbu se uči bolje iskoristiti vrijeme, kao i brzina računanja. Nesvjesno naučimo razmišljati o svakoj minuti i sekundi. S obzirom da zadatci s vremenom postaju sve duži i kompliciraniji, vježbamo i koncentraciju i snagu volje. S vremenom prelazimo i na računanje u glavi (anzan)i u tom trenutku već možemo računati sljedeći zadatak dok zapisujemo rješenje prethodnog.
Kako to obično biva s vještinama koje su u Japanu cijenjene, ništa se ne postiže preko noći. Djeca osjete veliku korist nakon otprilike pet godina vježbe. Vjerojatno najkorisnija uloga abacusa je to što djeci služi kao alat koji ih uvodi u matematiku bez otpora prema brojevima.
Kako abacus možemo koristiti u učionici?
S obzirom da je društvena situacija u Hrvatskoj nešto drugačija nego u Japanu, abacus bi najkorisniji bio kao alat na kojem djeca mogu u fizičkom svijetu vidjeti i naučiti četiri osnovne računske operacije.
Koja je od toga korist?
Djeci su brojevi puno manje strašni kad ih mogu vizualizirati što im kasnije pomaže i u računanju u glavi, a i razvija desnu stranu mozga. Iz iskustva, djeci je zabavno i natjecati se u brzom rješavanju zadataka pa se kroz rivalstvo nauče i tome da pokušavaju uvijek biti bolji.
Što učitelji trebaju znati o abacusu?
Najvažnije je da vide prednosti abacusa kao alata kojim se djeca mogu upoznati s brojevima vizualizacijom i na način koji im je lako shvatljiv. Nadalje, vjerojatno nema baš puno učitelja koji će moći računati u glavi metodom zamišljanja abacusa, ali čak i ako oni to ne mogu, djeca će s vremenom i vježbom naučiti.