MATEMATIKA (grč. mathema - znanje) i cjelokupna njezina povijest kroz mnogobrojne kulture i civilizacije razvijala je čovječanstvo u njegovom spoznavanju i rješavanju prvenstveno u početku nekih svakidašnjih praktičnih problema, šireći se dalje na određenu akademsku razinu.
Sam njezin razvoj postavio je određenu grubu podjelu matematike koja unutar svojih osnova izučava strukture, promjene i prostor, razvijajući još mnoga dodatna područja.
Danas u cijelom svom opsegu i sadržajnosti izuzetno napreduje i specijalizira se prema različitim granama oslanjajući se na nove tehnologije.
Matematika kao znanost i odgojno - obrazovno područje povijesno su povezani, te se ujedinjuju u prostoru metodike nastave matematike.
Metodika nastave matematike kao interdisciplinarna znanost proučava pojave i pronalazi nove metode u procesu učenja i poučavanja kao cilj ostvarivanja suvremene nastave.
Kod početne nastave matematike oslanjamo se na samu razvojnu dob djece i nužno je povezivati nastavu matematike s igrom i praktičnom aktivnošću djeteta.
Nastava matematike u razrednoj nastavi počiva na shvaćanju pojma prirodnog broja i osposobljavanju za izvođenje osnovnih računskih operacija. Postavljaju se odnosi među geometrijskim tijelima i likovima.